Spis treści:

§1. Postanowienia ogólne. 1

§2. Definicje. 2

§3. Warunki techniczne. 4

§4. Przedmiot sprzedaży i własność intelektualna (produkty i ich użytkowanie) 4

§5. Konto Klienta. 6

§6. Proces zakupu i reklamacji 7

§7. Odstąpienie od umowy. 11

§8. Ochrona danych osobowych. 12

§9. Przetwarzanie danych niebędących danymi osobowymi 14

§10. Prawa autorskie. 14

§11. Prawa, zobowiązania i odpowiedzialność Sprzedającego. 15

§12. Odpowiedzialność Klienta/ Użytkownika/ Konsumenta. 15

§13. Postanowienia końcowe. 16

§1. Postanowienia ogólne

  1. Stronami Regulaminu Sklepu są: właściciel i prowadzący sklep internetowy Smartraporty.pl, Adres:Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu, pod adresem ul. Księcia Witolda 49 / 15, 50-202 Wrocław, Polska, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS pod numerem 0000904794, posiadającą NIP: 8943168935, REGON: 389167030, zwaną dalej „Sprzedawcą” oraz Klient lub Konsument.
  2. W Sklepie Smartraporty.pl dostępne są m. in. produkty cyfrowe oraz rozwojowe i szkoleniowe przeznaczone głównie dla odbiorców instytucjonalnych z sektora prywatnego i publicznego, nie będących jednocześnie konkurentami Adres:Media Sp. z o.o. i Dostawców z sektora badawczego lub doradczego.
  3. Sprzedawca oferuje w Sklepie Produkty i Produkty Cyfrowe opracowane na bazie Wyników oferowanych przez różnych Dostawców.
  4. Informacje o Produktach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, oraz ceny, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
  5. Ceny podane w Sklepie przy Produktach cyfrowych są w polskich złotych i są cenami netto (należy uwzględnić podatek VAT).
  6. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego Smartraporty.pl, w tym m. in.: zakładania i korzystania z kont użytkownika, składania i opłacania zamówień, zawierania i realizacji umów sprzedaży, zasady korzystania z pobranych produktów cyfrowych a także prawa i obowiązki stron, w tym zasady składania reklamacji oraz warunki odstąpienia od umowy.
  7. Warunkiem korzystania ze Sklepu oraz zawarcia Umowy Sprzedaży jest akceptacja postanowień niniejszego Regulaminu. Klient poprzez jego akceptację wyraża zgodę na wszystkie postanowienia RS i zobowiązuje się ich przestrzegać
  8. Sprzedawca udostępnia nieodpłatnie Klientowi lub Użytkownikowi Regulamin przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu internetowego. Regulamin jest nieprzerwanie dostępny na stronie internetowej sklepu w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści.
  9. Kontakt ze Sprzedawcą możliwy jest pod adresem email: kontakt@smartraporty.pl.

§2. Definicje

Ilekroć w Regulaminie pojawi się jedno z poniższych określeń, będziemy je rozumieć następująco:

  1. Sklep: sklep internetowy pod marką Smartraporty.pl dostępny w domenie www.smartraporty.pl.
  2. Sprzedawca: Adres:Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu, pod adresem ul. Księcia Witolda 49 / 15, 50-202 Wrocław, Polska, wpisaną do rejestru przedsiębiorców KRS pod numerem 0000904794, posiadającą NIP: 8943168935, REGON: 389167030.
  3. Użytkownik: osoba fizyczna niebędąca osobą prawną działająca w obrębie Sklepu we własnym imieniu lub reprezentująca Klienta podczas Rejestracji, składania zamówień, zawierania Umów Sprzedaży, dokonywania Płatności czy innych czynności w Sklepie, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną.
  4. Klient: jednoosobowa działalność gospodarcza posiadająca NIP, działalność gospodarcza posiadająca NIP, osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność do czynności prawnych, będąca stroną Umowy Sprzedaży zawieranej za pośrednictwem Sklepu.
  5. Konsument: osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  6. Konto Klienta: zbiór informacji i danych przechowywanych w Sklepie oraz w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy dotyczący danego Użytkownika,  Klienta oraz składanych zamówień i zawieranych Umów Sprzedaży.
  7. Rejestracja: czynności wymagane do założenia Konta Klienta i korzystania ze wszystkich funkcjonalności Sklepu.
  8. Produkt: oferowany przez Sprzedawcę warsztat, szkolenie, produkt konsultingowy lub inne produkty, nie będące Produktami Cyfrowymi.
  9. Produkt Cyfrowy: treść cyfrowa lub usługa cyfrowa oferowana przez Sprzedawcę, w szczególności Raporty w formacie PDF lub dostęp do Wyników generowanych online za pośrednictwem TGI Smart pod linkiem TGR Smart.
  10. Raport: złożone pod względem profesjonalnym i intelektualnym opracowanie na bazie Wyników badań od jednego lub wielu Dostawców.
  11. Raport Syndykatowy: rodzaj Raportu, który jest oferowany do sprzedaży w Sklepie jako Produkt Cyfrowy, opracowany na podstawie Wyników uzyskanych przez Dostawców (m. in. agencje badawcze) i sprzedawany wielokrotnie, z przeznaczeniem na własny użytek wewnętrzny, gronu licznych odbiorców, na Licencji.
  12. Wyniki: deklaratywne dane m. in. konsumenckie czy statystyczne, dane zbierane w badaniach m. in. konsumenckich czy statystycznych.
  13. Dostawca: podmiot, od którego pochodzą Wyniki wykorzystywane w Raportach, Produktach i Produktach Cyfrowych oferowanych w Sklepie. Dostawcy posiadają prawa do Wyników, niezależnie od sposobu dalszego ich udostępniania. Najczęściej: publiczne lub prywatne agencje lub instytuty badawcze.
  14. Edycja: wydanie Produktu, a w szczególności Produktu Cyfrowego lub Raportu, oferowanego w Sklepie na podstawie Wyników aktualnych w czasie publikacji Edycji (np. „Edycja 2025”).
  15. Aktualizacja: proces przeglądu i aktualizowania Wyników wykorzystywanych w Raportach, Produktach i Produktach Cyfrowych dostępnych w Sklepie, którego okresowo może dokonywać Sprzedający lub Dostawcy.
  16. Licencja – używanie Wyników, analiz, omówień, wniosków i rekomendacji ujętych w Produktach lub Produktach Cyfrowych udzielana Klientowi na mocy niniejszego RS na ściśle określonych zasadach.
  17. Opłaty: wynagrodzenie uiszczane Sprzedawcy przez Klienta za Produkty lub Produkty Cyfrowe nabywane za pośrednictwem Sklepu.
  18. Płatności: sposoby przekazywania Opłat od Klienta do Sprzedawcy za pośrednictwem stron trzecich, m. in. banków, aplikacji czy bramek płatniczych online.
  19. Zamówienie: formularz dostępny w Sklepie, na podstawie którego Klient może złożyć Zamówienie i zrealizować Umowę Sprzedaży.
  20. Umowa, Umowa Sprzedaży – umowa zawierana na odległość pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, której przedmiotem jest odpłatne dostarczenie Produktu lub Produktu Cyfrowego za pośrednictwem Sklepu.
  21. TGI Smart, TGR Smart: używane zamiennie określenia usługi dostępnej pod adresem www.tgismart.com dostępnej z poziomu Sklepu poprzez link o masce TGR Smart. Właścicielem usługi jest Sprzedający. Zakupy dokonywane przez www.tgismart.com reguluje odrębny Regulamin, dostępny na stronie www.tgismart.com.
  22. Polityka Prywatności: dokument określający szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę w związku z oferowaniem Produktów i Produktów cyfrowych oraz ich sprzedażą. Polityka prywatności dostępna jest na stronie internetowej Sklepu.
  23. RS: niniejszy Regulamin Sklepu.

§3. Warunki techniczne

  1. W celu prawidłowego korzystania ze Sklepu oraz nabywania Produktów i Produktów Cyfrowych wymagane jest:
     a) połączenie z Internetem,
     b) przeglądarka internetowa z włączoną obsługą JavaScript oraz plików cookies,
     c) aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).

§4. Przedmiot sprzedaży i własność intelektualna (produkty i ich użytkowanie)

  1. Przedmiotem sprzedaży są dostępne w Sklepie Produkty oraz Produkty Cyfrowe.
  2. Produkty i Produkty Cyfrowe dostępne w Sklepie są tak skonstruowane, by prezentować dane i Wyniki aktualne. Produkty i Produkty Cyfrowe mają jasno oznaczone okresy Aktualizacji Wyników, zazwyczaj na stronie pierwszej Produktu lub Produktu Cyfrowego. Przykładowo: „Edycja 2025”. Dodatkowe informacje związane z Edycją są także prezentowane w Sklepie.
  3. Sprzedający może oferować Produkty i Produkty Cyfrowe z różnych Edycji.
  4. Zakup danej Edycji Produktu lub Produktu Cyfrowego nie upoważnia do otrzymywania bezpłatnych Aktualizacji.
  5. Raporty Syndykatowe dostępne w Sklepie są oferowane jako Produkt Cyfrowy, opracowany na podstawie Wyników uzyskanych przez Dostawców (m. in. własne i od innych agencji badawczych).
    1. Raporty Syndykatowe są sprzedawane wielokrotnie, tj. ta sama treść sprzedawana jest licznym odbiorcom, co Klient, dokonując zakupu, akceptuje.
    1. Zaletą Raportu Syndykatowego jest pozyskanie zawartych w nim informacji, analiz czy rekomendacji w cenie znacząco niższej od kosztu wytworzenia tego Raportu Syndykatowego.
    1. Ryzyko biznesowezwiązane z wytworzeniem Raportów Syndykatowych spoczywa na Sprzedającym i/ lub Dostawcach i obejmuje złożone prawa autorskie, prawa do własności intelektualnej i prawa pokrewne, zarówno do rekomendacji i analiz, jak i do Wyników badań.
  6. Klient kupując Raport Syndykatowy w Sklepie nabywa plik udostępniany cyfrowo wraz z Licencją na użycie Raportu Syndykatowego na poniższych warunkach:
    1. Wszelkie prawa autorskie do Raportów Syndykatowych dostępnych w Sklepie pozostają przy Sprzedającym i Dostawcach.
    1. Raport Syndykatowy służy wyłącznie celom wewnętrznym Klienta, w czym mieszczą się publikacje i prezentacje wewnętrzne, jednakże to prawo ograniczone jest do jednostki organizacyjnej Klienta i nie obejmuje przekazywania, zbywania lub innego udostępniania w całości lub w części, w tym udostępniania nieodpłatnie na rzecz osób trzecich (w tym także podmiotów zależnych, stowarzyszonych, powiązanych kapitałowo lub powiązanych stosunkiem członkostwa) w jakiejkolwiek formie, zarówno na podstawie umów: sprzedaży, najmu, dzierżawy, sublicencji, użyczenia lub innych, jak i na podstawie innych czynności i działań, (w tym także mediom lub podmiotom obsługującym je w zakresie sprzedaży reklam, publikacji w mediach społecznościowych czy w Internecie).
    1. Klient może wykorzystywać Raporty Syndykatowe celem powoływania się na Wyniki, analizy, wnioski czy rekomendacje w kontaktach ze swoimi klientami, kontrahentami oraz podmiotami stowarzyszonymi lub powiązanymi kapitałowo w trakcie prowadzenia swojej działalności na prawach cytatu pod warunkiem, że zakres cytowanego fragmentu ograniczony będzie zakresem projektu, w ramach którego dokonywana jest dana prezentacja i będzie zgodny z profilem działalności Klienta.
    1. Każdorazowo, jeśli fragment Raportu Syndykatowego zostanie przedstawiony w formie cytatów, wizualizacji lub tabel w specjalnie przygotowanych, wewnętrznych raportach, planach, listach, memorandach lub prezentacjach wizualnych, drukach wewnętrznych, artykułach, wypowiedziach radiowych czy telewizyjnych, wówczas akredytacja taka musi być czytelna i widocznie przedstawiona jako informacja o źródle pochodzenia (tytuł, edycja, firmy posiadające prawa autorskie i pokrewne do raportu).
    1. Użytkownik, Konsument i Klient zobowiązują się powstrzymać od działań polegających i zmierzających do sytuacji, gdy podmiot trzeci uzyskuje dostęp do Wyników lub Raportów Syndykatowych w celu uniknięcia zawarcia odrębnej w tym zakresie umowy ze Sprzedającym lub w celu uniknięcia uiszczenia Opłat.
    1. Klient zobowiązuje się nie wykorzystywać Raportów Syndykatowych do tworzenia własnych raportów przeznaczonych do sprzedaży, do projektowania lub realizacji badań własnych czy też w celu fuzji danych bez uzyskania uprzedniej pisemnej zgody Sprzedającego.
    1. Niedozwolone jest upublicznianie, powielanie, zwielokrotnianie, odsprzedawanie czy modyfikowanie zakupionego Produktu Cyfrowego w całości lub części. w jakimkolwiek celu innym niż cele wyszczególnione w niniejszym RS. Niniejsze postanowienie dotyczy także nazw, logotypów czy znaków towarowych Sprzedającego czy Dostawców.
    1. Każda modyfikacja Produktu Cyfrowego, jego wyglądu (w przypadku pliku w formacie pdf) oraz treści (w każdym formacie), jest uznawana za naruszenie własności intelektualnej Sprzedającego oraz Dostawców. Jakakolwiek ingerencja w treść Raportów Syndykatowych stanowi naruszenie Licencji i jest traktowana jako naruszenie RS.
    1. Licencja jest ograniczona terytorialnie do terytorium Polski.
    1. Licencja wygasa w momencie naruszenia RS przez Klienta lub przez Użytkownika.
    1. Sprzedający nie przenosi i nie udziela Klientowi ani Użytkownikowi uprawnienia do udzielania zezwoleń na rozporządzanie i korzystanie z Produktów, Produktów Cyfrowych, Raportów, Raportów Syndykatowych ani na wykonywanie pozostałych praw zależnych.
    1. Sprzedawca informuje niniejszym Użytkownika, Klienta i Konsumenta, że jakiekolwiek rozpowszechnianie Produktów elektronicznych lub jakichkolwiek innych treści albo Produktów udostępnionych przez Sprzedawcę stanowi naruszenie przepisów prawa i może rodzić odpowiedzialność cywilną lub karną. Sprzedawca może także domagać się stosownego odszkodowania lub zadośćuczynienia z tytułu poniesienia strat materialnych lub niematerialnych zgodnie z obowiązującymi przepisami.

§5. Konto Klienta

  1. Aby poznać ceny Produktów i Produktów Cyfrowych oraz dokonać zakupu w Sklepie konieczne jest utworzenie Konta Klienta.
  2. Rejestracja Konta Klienta jest i pozostanie bezpłatna.
  3. Rejestracja Konta Klienta przebiega następująco:
    1. Rejestracja rozpoczyna się od podania adresu e-mail Użytkownika. Skutkuje to wysłaniem e-maila z informacją o rejestracji Konta Klienta i prośbą o zmianę hasła przez Użytkownika, a także automatycznym zalogowaniem do Sklepu. Dzięki temu Użytkownik m. in. może ustawić własne hasło (co jest zalecane), widzi ceny Produktów i Produktów Cyfrowych, może dodawać je do koszyka i może przejść do zamówienia. Dane konta zostają zapisane, ale poruszanie się po Sklepie bez zmiany hasła jest możliwe tylko do wygaśnięcia sesji w przeglądarce.
    2. Aby ustawić hasło Użytkownika po wygaśnięciu sesji należy kliknąć link „Zapomniałem hasła” i postępować według instrukcji. Link dostępny jest w zakładce Moje konto dostępnej w menu Sklepu.
  4. W ramach Konta Klienta, Sprzedawca będzie przechowywać następujące informacje (w tym w celu prezentowania Klientowi określonych informacji):
    1. Imię i nazwisko.
    2. Dane kontaktowe (adres e-mail, numer telefonu, adres rozliczeniowy, adres siedziby/ zamieszkania).
    3. Historia zamówień (zakupione Produkty lub Produkty Cyfrowe), przeglądane Produkty lub Produkty Cyfrowe, Produkty lub Produkty Cyfrowe dodane do koszyka.
    4. Szczegóły dotyczące zamówienia (w tym dane konieczne do wystawienia faktury),
  5. Na Koncie Klienta Użytkownik ma możliwość zmiany adresów oraz ustawień („Szczegółów”) Konta Klienta, w tym możliwość zmiany hasła.
  6. Dokonując Rejestracji Użytkownik oświadcza, że wyraża zgodę na przetwarzanie przez Sprzedającego danych osobowych wyszczególnionych w formularzu rejestracyjnym oraz w formularzu zamówienia w celu obsługi zamówienia i dokonywania płatności zgodnie z Polityką Prywatności.
  7. Usunięcie Konta Klienta:
    1. Użytkownik może usunąć Konto Klienta z poziomu ustawień („Szczegółów”) Konta Klienta dostępnych w zakładce Moje konto.
  8. Sprzedający ma prawo usunąć Konto Klienta nieużywane przez okres 2 lat (nieużywane oznacza, że nie było logowań na Konto Klienta przez okres 2 lat).

§6. Proces zakupu i reklamacji

  1. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę za pośrednictwem strony Sklepu pod adresem www.smartraporty.pl.
  2. Zakupu dokonuje Klient/ Użytkownik na rzecz Klienta (także, jeśli Użytkownik prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą).
  3. Jeśli Użytkownik/ Konsument jest osobą fizyczną, nie prowadzi działalności gospodarczej i nie reprezentuje żadnej organizacji lub nie maj numeru NIP, a pragnie dokonać zakupu w Sklepie, kontaktuje się ze Sprzedającym przez formularz na stronie Kontakt lub mailowo: kontakt@smartraporty.pl.
  4. Opłaty podane są przy tych Produktach i Produktach Cyfrowych, których to dotyczy.
  1. Podane ceny są wyrażone w złotych polskich.
  2. Podane ceny są cenami netto, do których w koszyku doliczany jest podatek VAT.
  3. W koszyku mogą zostać naliczone rabaty.
  4. Sprzedający rezerwuje sobie prawo do swobodnej polityki rabatowej i zmian cen.
  5. Powyższe uprawnienie nie ma wpływu na Zamówienia, które zostały złożone przed datą wejścia w życie którejkolwiek ze zmian.
  6. Użytkownik dokonujący zakupu w Sklepie oświadcza, że:
    1. dane osobowe oraz dane podmiotu, na rzecz którego dokonuje tego zakupu i akceptuje RS są prawdziwe,
    1. dokonując zakupów w imieniu Klienta jest osobą do tego upoważnioną i w przypadku, w którym nie uzyska wymaganych przez Klienta autoryzacji, ponosi osobistą odpowiedzialność z tytułu Opłat,
    1. Strony niniejszym wyłączają możliwość powoływania się przez Klienta na okoliczności dotyczące przekroczenia zakresu umocowania osoby dokonującej zakupu w Sklepie, które miałyby wpłynąć na ważność oświadczenia woli w zakresie akceptacji RS.
  7. Zakupu w Sklepie dokonuje się poprzez:
    1. umieszczanie Produktów lub Produktów Cyfrowych w koszyku
    1. utworzenie zamówienia i przejście do metod płatności
    1. opłacenie zamówienia korzystając z wybranej metody Płatności.
  8. Dokonując Zamówienia należy podejmować kroki zgodnie z komunikatami wyświetlanymi na stronach Sklepu.
  9. Celem złożenia Zamówienia konieczne jest podanie przez Użytkownika/ Klienta w formularzach następujących danych i wyrażenie następujących oświadczeń:
    1. imienia i nazwiska/ nazwy firmy,
    1. adresu do realizacji Zamówienia: ulica, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miasto
    1. numeru NIP (z zastrzeżeniem §6.3.)
    1. numeru telefonu (opcjonalnie)
    1. akceptacja Regulaminu poprzez zaznaczenie okienka. Akceptacja jest niezbędna do dokonania i sfinalizowania Zamówienia
    1. wyrażenie zgody na dostarczenie treści cyfrowej przed upływem terminu do odstąpienia od umowy
    1. wyrażenie zgody na realizację Zamówienia przez Sklep poprzez kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”, który wskazuje na konieczność zapłaty za zamówienie.
    1. dokonanie wyboru formy płatności za zamówione Produkty, z aktualnie dostępnych w Sklepie.
  10. W trakcie składania Zamówienia – do momentu kliknięcia w przycisk „Kupuję i płacę” – Klient ma możliwość modyfikacji podanych przez siebie danych osobowych oraz danych w zakresie wybranych przez siebie Produktów (w koszyku), jak również formy płatności.
  11. Klient dokonując kliknięcia w przycisk „Kupuję i płacę” ma świadomość, iż zawarcie Umowy Sprzedaży związane jest z obowiązkiem uiszczenia należnej Sprzedawcy zapłaty.
  12. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia ze Sprzedawcą Umowy Sprzedaży, zgodnie z treścią niniejszego Regulaminu.
  13. Po zatwierdzeniu Zamówienia (kliknięciu „Kupuję i płacę”) Użytkownik otrzymuje e-mail z potwierdzeniem Zamówienia.
  14. Umowę Sprzedaży traktuje się jako zawartą z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, potwierdzającej płatność. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta w języku polskim w treści zgodnie z Regulaminem.
  15. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do niezrealizowania Zamówienia w przypadku:
    1. nieprawidłowego/niekompletnego wypełnienia formularza Zamówienia (brak wszystkich danych potrzebnych do realizacji Zamówienia)
    1. nieotrzymania wpłaty w terminie 3 dni od złożenia Zamówienia (w przypadku wyboru opcji płatności przelewem).
  16. Płatności:
    1. Sprzedający udostępnia metody Płatności, które mogą być obsługiwane przez wyspecjalizowanych dostawców zewnętrznych, np. przez dostawców usług płatniczych online takich, jak bramki płatnicze.
    1. W chwili dokonania wyboru sposobu Płatności, Sklep odsyła do systemu płatności PayU lub podaje dane do przelewu tradycyjnego.
    1. Wybór przelewu tradycyjnego: autoryzacja przelewu trwa do 2 dni roboczych po przejściu procesu zakupowego. Po pomyślnej weryfikacji księgowania środków, Użytkownik otrzymuje w osobnym e-mailu fakturę. Za dzień dokonania płatności będzie uważany dzień uznania przez bank Sprzedającego polecenia przelewu od Klienta.
    1. Wybór PayU (bramka płatnicza): Sprzedający umożliwia szereg sposobów Płatności poprzez bramkę płatniczą PayU. Użytkownik przekierowany jest do systemu PayU, gdzie wybiera dogodną formę płatności i dokonuje płatności na rachunek wskazany przez PayU. PayU w danym momencie automatycznie realizuje płatność. Po zakończeniu płatności Użytkownik otrzymuje e-maile z bramki płatniczej o rozpoczęciu i zakończeniu płatności.
  17. Zawarcie Umowy Sprzedaży skutkuje wystawieniem faktury VAT. Dotyczy to także osób fizycznych, które nie podają NIP, a jedynie imię, nazwisko i adres zamieszkania.
  18. Wystawcą faktur jest Sprzedający.
  19. Na życzenie Klienta Sprzedający może wystawić fakturę proforma, na podstawie której zostanie dokonana płatność.
  20. Klient dokonując zakupu wyraża zgodę na przesyłanie mu faktur drogą elektroniczną, lecz w każdej chwili może cofnąć tę zgodę.
  21. W przypadku cofnięcia zgody na przesyłanie faktur drogą elektroniczną Użytkownik zobowiązany jest przesłać drogą elektroniczną do Sprzedawcy oświadczenie o cofnięciu zgody i podać adres do korespondencji, pod którym będzie odbierał faktury w formie papierowej. Klient wyraża w takim przypadku zgodę na wystawianie faktur w formie papierowej bez podpisu wystawcy.
  22. Zawierając Umowę Sprzedaży w przypadku Produktu Cyfrowego Użytkownik i Klient oświadczają, że wyrażają zgodę na zakup treści cyfrowych, czyli wraz z dokonaniem Opłaty przystępują do zrealizowania Usługi, co oznacza dobrowolne zrzeczenie się ustawowego prawa do odstąpienia od realizacji Usługi na podstawie RS (art. 38 pkt. 1 ustawy o prawach konsumenta).
  23. Po zaksięgowaniu Opłaty na koncie Sprzedającego Użytkownik otrzymuje e-mail ze szczegółami dostępu do Produktu lub Produktu Cyfrowego.
  24. Czas realizacji Zamówienia liczony jest od momentu wpłynięcia środków na rachunek bankowy Sprzedawcy, niezależnie od wybranej metody płatności.
  25. Produkty Cyfrowe udostępniane są Użytkownikowi do pobrania niezwłocznie po zaksięgowaniu Opłaty. Link do Produktu Cyfrowego wysyłany jest e-mailem, plik do pobrania dostępny jest także w Koncie Klienta.
  26. Produkty Cyfrowe mogą być pobierane wielokrotnie z Konta Klienta.
  27. Produkty Cyfrowe nie wygasają.
  28. Reklamacje:
    1. Reklamacja może być uwzględniona, gdy Produkt lub Produkt Cyfrowy został wygenerowany lub przesłany w postaci niekompletnej lub zawierającej błędy z przyczyn technicznych.
    1. Sprzedający nie uwzględnia reklamacji dotyczących Produktów, Produktów Cyfrowych, Raportów czy Raportów Syndykatowych, gdy Użytkownik lub Klient jest nieusatysfakcjonowany z ich zawartości.
    1. Aby zgłosić reklamację, należy:
      1. Użyć formularza kontaktowego dostępnego w Sklepie lub wysłać e-mail do Sprzedawcy: kontakt@smartraporty.pl.
      1. Zgłoszenie reklamacji nie wymaga zachowania szczególnej formy, jednak obowiązuje minimalny zakres informacji: dane umożliwiające identyfikację Użytkownika (imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail), numer i data zamówienia, opis, na czym polega wada oraz żądania związane z reklamacją.
      1. Użytkownik przesyła niekompletny lub zawierający błędy Produkt Cyfrowy do Sprzedającego przez e-mail w celu weryfikacji. W przypadku Produktu w momencie zgłoszenia reklamacji wystarczy sam opis.
    1. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji, Sprzedawca wezwie Użytkownika/ Klienta/ Konsumenta do jej uzupełnienia
  29. Sprzedający udzieli odpowiedzi na reklamację niezwłocznie, jednak nie dłużej niż w terminie do 14 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji.
  30. W przypadku uwzględnienia reklamacji na Produkt Cyfrowy Użytkownik może wybrać jedną z dwóch opcji: zwrot Opłaty na podany numer konta, z którego dokonano Opłaty lub wygenerowanie linku do ponownego pobrania Produktu Cyfrowego, którego dotyczyła reklamacja.
  31. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  32. W przypadku wystawienia faktury korygującej, faktura zostanie wystawiona przez Sklep w momencie zwrotu pieniędzy na konto Klienta. Faktura zostanie wysłana do Klienta drogą elektroniczną na adres e-mail, podany podczas składania Zamówienia, na co Klient wyraża zgodę.

§7. Odstąpienie od umowy

  1. Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy, bez podania przyczyny, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4.
  2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia – pismem wysłanym pocztą elektroniczną na adres e-mail Sprzedawcy podany w tym Regulaminie.
  3. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  4. Zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt 13 ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi, jeżeli:
    1. przedmiotem świadczenia jest treść cyfrowa lub usługa cyfrowa nie zapisane na nośniku materialnym,
    1. przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    1. spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy,
    1. konsument został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po jego spełnieniu traci prawo do odstąpienia.
  5. Akceptując niniejszy Regulamin i składając Zamówienie na Produkt Cyfrowy Użytkownik i Klient wyraża zgodę na uzyskanie dostępu do Produktu Cyfrowego (rozpoczęcie świadczenia usługi cyfrowej) przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży i potwierdza, iż jest świadomy, że w ten sposób traci prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży.
  6. W wypadku Klientów nie będących Konsumentami Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi drogą elektroniczną polegającej na utrzymaniu konta Klienta ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Klientowi stosownego oświadczenia, również drogą elektroniczną na podany przez niego do rejestracji Konta adres e-mail. Nie rodzi to żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
  7. Sprzedawca ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem bez podania przyczyny, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia, poprzez przesłanie Klientowi stosownego oświadczenia, również drogą elektroniczną na podany przez niego do rejestracji Konta adres e-mail. Nie rodzi to żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
  8. A co z Konsumentem – vide powyższe dwa punkty?

§8. Ochrona danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych Klientów jest Adres:Media sp. z o.o.
  2. Kontakt z Administratorem:
    1. na e-mail kontakt@smartraporty.pl
    2. na adres Sprzedającego podany w niniejszym RS oraz na stronie Sklepu.
  3. Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami RODO w celu realizacji zamówienia, obsługi płatności, zapewnienia dostępu do Produktów oraz w celu badania satysfakcji z działania Sklepu.
  4. Dane osobowe Klienta podawane w formularzach znajdujących się w Sklepie będą przetwarzane na podstawie umowy zawartej pomiędzy Klientem a Administratorem, do zawarcia której dochodzi wskutek akceptacji niniejszego Regulaminu, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy). Jest to konieczne dla wykonania tej umowy (realizacji zamówienia Produktu i założenia Konta Klienta) a następnie utrzymywania Konta Klienta i obsługi Klienta związanej z zawartą umową.
  5. Dane osobowe Klienta mogą być przetwarzane również w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:
  1. wystawienia faktury i spełnienia innych obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa);
  2. realizacji transakcji płatniczych za pośrednictwem operatora płatności elektronicznych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy);
  3. rozpatrzenia reklamacji czy roszczeń — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy);
  4. ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
  5. kontaktu telefonicznego w sprawach związanych z realizacją usługi — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy);
  6. przechowywania nieopłaconych zamówień — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
  7. tworzenia rejestrów i ewidencji związanych z RODO — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa) oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
  8. archiwalnym i dowodowym, na potrzeby zabezpieczenia informacji, które mogą służyć wykazywaniu faktów — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
  9. wykorzystywania cookies na stronie i podstronach Sklepu — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (zgoda);
  10. w celu marketingu bezpośredniego kierowanego do Klienta – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora).
  1. Użytkownik może wyrazić zgody marketingowe….
    1. w celu oferowania Użytkownikowi i Klientowi produktów i usług Sprzedającego oraz firm współpracujących (partnerów), w szczególności Dostawców, a także np. kuponów rabatowych, w tym dobierania ich pod kątem moich potrzeb, czyli profilowania (marketing bezpośredni) ……
    2. Inne?
  2. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celach związanych z realizacją umowy oraz realizacją prawnie uzasadnionych interesów Administratora. Ich niepodanie spowoduje, że zawarcie i realizacja Umowy będą niemożliwe.
  3. Dane osobowe Klienta będą przetwarzane przez okres realizacji Umowy, a także przez okres zabezpieczenia ewentualnych roszczeń zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawnymi. Następnie zostaną usunięte, chyba że zdecyduje się korzystać z usług Administratora i pozostawi je na innej podstawie i we wskazanym mu celu.
  4. Dane osobowe Klienta będą udostępnianie innym odbiorcom danych, takim, jak na przykład serwisy świadczące usługi utrzymania systemu informatycznego i hostingu, dostawca usługi poczty elektronicznej, dostawca usługi mailingu (newsletter) czy systemu płatności, kancelarii prawnej, podwykonawcom i zleceniobiorcom, zaangażowanym w prace sklepu internetowego, itp.
  5. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo żądania dostępu do danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna, że przetwarzanie jego danych jest niezgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony danych. Przysługuje mu też prawo do bycia zapomnianym, jeśli dalsze przetwarzanie nie będzie przewidziane przez aktualnie obowiązujące przepisy prawa.
  6. Klient posiada też prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeżeli podał swoje dane osobowe na podstawie zgody. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na przetwarzanie danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  7. Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień poprzez Sklep, oraz polityka plików cookies zostały opisane w Polityce Prywatności, która znajduje się na stronie startowej Sklepu.
  1. Odbiorcy i okres przechowywania danych
    1. Odbiorcą danych osobowych jest Sprzedający.
    2. Dane osobowe Klienta wynikające z akceptacji RU będą przetwarzane przez okres, w którym mogą ujawnić się roszczenia związane z RU czyli przez okres 3 + 1 lat, w tym 3 lata to najdłuższy możliwy okres przedawnienia roszczeń, a dodatkowy rok dotyczy roszczeń zgłoszonych przed upływem terminu przedawnienia i problemów z doręczeniem.
    3. Sprzedający może przetwarzać Dane Klienta dla potrzeb marketingu bezpośredniego produktów i usług Konsorcjum do czasu, w którym Klient zgłosi sprzeciw względem ich przetwarzania w tym celu lub Konsorcjum ustali, że dane uległy dezaktualizacji.
  2. Klientowi i Użytkownikowi przysługuje prawo do wycofania zgody, prawo do poprawiania danych i prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  3. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych i praw Użytkowników i Klienta znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej na stronie Sklepu.
  1. Sprzedający ma prawo przetwarzać (analizować) dane dotyczące zamówień i zakupów dokonywanych w Sklepie w celach statystycznych oraz optymalizacji obsługi Klienta.
  2. Sprzedający może przetwarzać (analizować) procesy zakupowe Klienta w Sklepie w celu dostosowania oferty promocyjnej dla Klienta.
  3. Sprzedający będzie rejestrować logi ze Sklepu w celach technicznych, analitycznych oraz dla optymalizacji bezpieczeństwa dostępu.
  4. Sprzedający będzie wykorzystywać pliki cookies w celach utrzymania sesji, indywidualizacji parametrów Sklepu, profilowania przekazu marketingowego zgodnie z Informacją dotyczącą plików cookies zawartych na stronie.

§10. Prawa autorskie

  1. Wszystkie elementy Sklepu, Produktów, Produktów Cyfrowych, Raportów, Raportów Syndykatowych, w tym treści, teksty, logo, zdjęcia nazwy firm, znaki towarowe, logo Produktów innych autorów, szata graficzna, które spełniają cechy utworu w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, podlegają ochronie prawnej i stanowią własność intelektualną Sprzedawcy/ i/ lub osób trzecich bedących ich właścicielami/autorami, i które zostały udostępnione jedynie na użytek Sklepu
  2. Prawa autorskie lub wszelkie inne prawa własności intelektualnej, które obowiązują obecnie lub będą obowiązywać w przyszłości odnośnie do Sklepu, Produktów, Produktów Cyfrowych, Raportów, Raportów Syndykatowych przysługują Sprzedającemu.
  1. Sprzedający świadczy Usługę zgodnie z RS.
  2. Sprzedający ma prawo oferować Produkty oraz Produkty Cyfrowe zawierające Wyniki od różnych Dostawców na bazie zawartych z nimi umów.
  3. Sprzedający oświadcza, że Wyniki, Raporty, Raporty Syndykatowe, Produkty i Produkty Cyfrowe dostępne w sklepie powstały z zachowaniem należytej staranności.
  4. Sprzedający jest uprawniony w każdej chwili do zmiany, poprawek lub modyfikacji dowolnych elementów Wyników, Raportów, Raportów Syndykatowych, Produktów i Produktów Cyfrowych dostępnych w Sklepie czy zasad ich oferowania.
  5. Korzystanie z Wyników, Raportów, Raportów Syndykatowych, Produktów i Produktów Cyfrowych przez Klienta będzie odbywać się na ich wyłączne ryzyko, co w szczególności dotyczy decyzji biznesowych podejmowanych przez Klienta lub na podstawie Wyników, Raportów, Raportów Syndykatowych, Produktów i Produktów Cyfrowych zakupionych w Sklepie, a odnoszących się do ich działalności.
  6. Sprzedający zastrzega, że możliwe są przerwy lub ograniczenia w dostępie do Sklepu spowodowane aktualizacją oprogramowania, archiwizacją danych, serwisem infrastruktury serwerowej, usuwaniem usterek lub awarii. Sprzedający o zaplanowanych oknach serwisowych będzie informować z odpowiednim wyprzedzeniem przez e-mail oraz Konto Klienta.
  7. Sprzedający uprawniony jest do publikowania listy Klientów korzystających ze Sklepu, chyba że Klient wyrazi w tym zakresie sprzeciw w formie dokumentowej.

§12. Odpowiedzialność Klienta/ Użytkownika/ Konsumenta

  1. Sprzedawca informuje niniejszym Klienta, że jakiekolwiek rozpowszechnianie Produktów Cyfrowych, Produktów udostępnionych przez Sprzedawcę w tym Wyników, Raportów, Raportów Syndykatowych lub jakichkolwiek innych treści stanowi naruszenie przepisów prawa i może rodzić odpowiedzialność cywilną lub karną. Sprzedawca może także domagać się stosownego odszkodowania zadośćuczynienia z tytułu poniesienia strat materialnych lub niematerialnych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  2. Klient obciążony zostanie karą umowną w wysokości stanowiącej równowartość trzykrotności wartości rynkowej udostępnionych danych bądź informacji, każdorazowo, w przypadku:
    1. naruszenia warunków Licencji opisanej w niniejszym RS, w tym za ujawnianie Wyników, Raportów, Raportów Syndykatowych, Produktów i Produktów Cyfrowych, ich dystrybucję, udostępnianie, odsprzedawanie, użyczenie czy jakąkolwiek inną aktywność polegającą na ich ujawnieniu Wyników, treści Szablonów Raportów, Raportów czy Raportów Błyskawicznych,
    1. naruszenia RS, w szczególności naruszenie poufności, praw własności intelektualnej.
  3. Odpowiedzialność opisana powyżej nie wyłącza prawa Sprzedającego do dochodzenia odpowiedzialności na zasadach ogólnych, do pełnej wysokości poniesionej szkody, w tym utraconych przez Sprzedającego korzyści.
  4. Całkowita odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klienta, który nie jest konsumentem z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy sprzedaży, jest ograniczona do wysokości zapłaconej ceny Produktu i złożonego Zamówienia, w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Klienta.

§13. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej smartraporty.pl.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie z ważnych przyczyn np.: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności, zmiany technologii – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
  3. Zmiany wchodzą w życie w terminie wskazanym w nowej wersji Regulaminu na platformie i nie mają wpływu na zamówienia złożone przed ich wejściem w życie.
  4. Wszelkie zmiany RS wymagają poinformowania Klienta.
  5. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, ustawy o ochronie danych osobowych oraz Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO).
  6. Rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z właściwymi przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
  7. Sprzedawca dopuszcza pozasądowe sposoby rozpatrywania sporów i wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi umowami o dostarczenie Produktu na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu w przypadku, jeśli obie wyrażą na to zgodę. 
  8. Szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl oraz w siedzibach i na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów lub Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
  9. W pozostałych wypadkach ewentualne spory, które mogą wyniknąć pomiędzy stronami w związku z niniejszym RS rozstrzygał będzie sąd powszechny właściwy dla siedziby Adres:Media Sp. z o.o. Powiadomienia doręczane odnośnie do niniejszego RS muszą być przedstawione pisemnie i przesłane przez kuriera lub list polecony bądź doręczone osobiście na adres siedziby Sprzedającego.

Wersja 002 Regulaminu, obowiązuje od 17.10.2025 r.