Lifestyle: Zakorzenianie

Lifestyle: Zakorzenianie

Styl życia klientów, którzy szukają marek z duszą – takich, które nie tylko oferują produkt, ale wspierają ich drogę do autentyczności, spokoju i głębszego sensu.

Zaloguj się, aby sprawdzić ceny

Opis

„Zakorzenianie” opisuje jedną z najciekawszych grup konsumenckich, które wyłoniły się w ostatnich latach i wciąż zyskują na znaczeniu.

Raport odsłania elementy ich stylu życia, splatającego uniwersalną duchowość ze zwykłą codziennością. Jak w każdym innym przypadku, za potrzebami i stylem życia idą świadome wybory konsumenckie: specyficzne produkty, usługi, preferowane materiały i surowce, swoisty język.

Ten raport opisuje klientów, którzy szukają głębszego sensu: w relacjach, produktach, rytmie dnia i kontaktach z markami. To osoby, które kupują jak wszyscy – ale przy tym dążą do celebrowania życia, a wybierając produkty i marki szukają takich, które wspierają ich w rozwoju, zdrowieniu i połączeniu ze światem.

Raport pokazuje, jak ich potrzeby wpływają na decyzje zakupowe i oczekiwania wobec firm. Zakorzenieni konsumenci szukają marek z duszą – takich, które rozumieją ich wartości i potrafią wpisać się w ich codzienność.

Raport opisuje nie tylko zachowania, ale też język, potrzeby i emocje tej grupy – od wdzięczności i empatii po poczucie wspólnoty i sprawczości. Pokazuje, jak marki mogą budować relacje oparte na zaufaniu, harmonii i wspólnych wartościach.

Zakorzenianie to styl życia, którego elementy przenikają też do mainstreamu: od jogi, przez inspiracje zodiakiem po rytuały kosmetyczne.

„Zakorzenianie” jest więc także przewodnikiem po świecie klientów, którzy zmieniają rynek, redefiniując relacje między konsumpcją a wartościami.

Dzięki raportowi:
  • Zrozumiesz klientów, którzy szukają sensu, harmonii i autentyczności – i dowiesz się, jak Twoja marka może stać się częścią ich świata.
  • Zyskasz wiedzę, która pomoże Ci tworzyć oferty dopasowane do stylu życia klientów świadomych, empatycznych i duchowo aktywnych.
  • Dowiesz się, jak mówić językiem Zakorzenionych – i jak można budować komunikację opartą na zaufaniu, spokoju i wspólnych wartościach.
  • Przekonasz się, że ten styl życia także konsumuje produkty cyfrowe i jest obecny w mediach społecznościowych.
  • Zrozumiesz, jak elementy tego stylu życia przenikają do mainstreamu i jakie to niesie szanse dla Twojej marki.
Zawartość raportu:
  1. Wprowadzenie do marketingu stylów życia.
  2. Opis „Zakorzeniania” jako klientów, którzy czują połączenie z czymś większym.
  3. Potrzeby charakterystyczne dla „Zakorzeniania”.
  4. „Zakorzenianie” w liczbach.
  5. Marketing i biznes wobec „Zakorzeniania” – wskazówki związane z realizacją potrzeb, produktem/ usługą, komunikacją i wizerunkiem.
  6. Jak wykorzystać wiedzę o stylach życia – przewodnik na przykładach związanych z tworzeniem produktów, komunikacji i marki oraz doborze działań ESG.
  7. Liczba stron: 45.
Źródła danych

Analizy opierają się na danych z badania Target Group Index (TGI), największego badania konsumenckiego w Polsce. TGI jest realizowany metodą CAWI na reprezentatywnej próbie ok. 20 000 osób rocznie. TGI dostarcza informacji o konsumpcji ponad 300 kategorii produktowych i 3500 marek, stylach życia, wartości oraz korzystania z mediów. Jednoźródłowy charakter danych (single source data) umożliwia pogłębione, przekrojowe analizy.

Raporty Lifestyle Marketing prezentują aktualne dane:

  • z badania TGI, styczeń – grudzień 2024, populacja 15-75,
  • dla porównań i trendów długookresowych: badanie TGI, styczeń 2015 – grudzień 2024, populacja 15-75,
  • N≈20 000/ rok, o ile nie opisano inaczej.

Do przygotowania Raportu posłużyły też m. in. dane z GUS i Eurostat, pogłębiony desk research i analiza ekspercka.

Zarys metodologii raportów z serii LifeStyle Marketing

Zgodnie z metodologiami antropologii kulturowej analizowano język, teksty kultury, wzorce i normy społeczne, zachowania oraz przekazy medialne (w tym reklamowe), także w przestrzeni cyfrowej.

Podejście systemowe pozwala traktować klientów, marki, firmy i media jako uczestników złożonego ekosystemu relacji i decyzji. Dzięki temu raport dostarcza nie tylko danych, ale też punktowych insightów, syntetycznych opisów grup oraz trafnych wskazówek strategicznych. Opisywanych grup nie należy traktować jako segmenty.

  1. Baza do identyfikacji stylów życia: obserwacje rynkowe, wieloletnie doświadczenie badawcze i marketingowe autorów, doświadczenie w badaniu trendów oraz zjawiska konsumenckie zidentyfikowane przez Faith Popcorn w USA w latach 80. i 90. XX wieku.
  2. Proces wyłaniania i lokalizacji: style życia są analizowane pod kątem ich aktualności i zmian w czasie oraz lokalizowane dla kontekstu Polski w UE. Potwierdzenia szukamy w danych desk research oraz badaniach ilościowych (TGI, GUS, Eurostat, Euromonitor).
  3. Proces identyfikacji potrzeb związanych ze stylem życia: wykorzystujemy klasyfikację ponad 100 potrzeb wg Marshalla Rosenberga i praktyków NVC. Style życia są konfrontowane z potrzebami, co pozwala wyłonić m. in. listy potrzeb skorelowanych ze stylami życia.
  4. Wynik końcowy: seria „LifeStyle Marketing” opisuje zestaw aktualnych, komunikacyjnie nośnych i biznesowo istotnych grup konsumenckich dopasowanych do polskiego kontekstu.
Cena

Cenę za raport poznasz po zalogowaniu. Cena podana przy produkcie będzie ceną netto i zostanie do niej doliczony VAT według obowiązującej stawki (informacja będzie widoczna w koszyku).

Rabaty

Przy zakupie 2 i więcej raportów udzielamy zniżek. Informacja będzie widoczna w koszyku.