Życie na akord

Życie na akord

Raport opisuje styl życia i wizję świata tych, którzy żyją szybko, intensywnie i wielozadaniowo. Charakteryzuje rytm „Życia na akord” – stylu codzienności pełnej przełączania się między rolami, zadań wykonywanych równolegle i dążenia do maksymalizacji wykorzystania czasu. Ułatwia budowanie propozycji marketingowej, strategii i komunikacji.

Zaloguj się, aby sprawdzić ceny

Opis

Ci, którzy żyją na akord, chcą jak najlepiej wykorzystać czas.

Pośpiech, przeciążenie i wielozadaniowość wpływają na decyzje zakupowe. Definiują styl życia i codzienne wybory konsumenckie: od jedzenia w biegu po workation. W świecie, w którym czas jest zasobem deficytowym, klienci szukają sposobów na odzyskanie kontroli, ale nie wszyscy wiedzą, jak to zrobić. Poznanie tego stylu życia pozwala lepiej zrozumieć klientów w wiecznym pośpiechu i pogoni. Za czym? Co im zaproponować? Jak odpowiedzieć na ich potrzeby? Jak do nich mówić? 

Raport pełen jest insightów i wyników głębokiej analizy kulturowej, która pomaga zrozumieć konsumentów żyjących na akord i projektować dla nich trafione rozwiązania. Wzory kultury zinterpretowaliśmy z myślą o decyzjach marketingowych – od strategii po komunikację. 

Raport proponuje spojrzenie zgodne z najnowszymi ujęciami, które dopiero trafiają do marketingu. Wnioski i analizy ilustrujemy danymi ilościowymi, oferując praktyczną, skondensowaną wiedzę popartą realnym, aktualnym obrazem polskich konsumentów. 

Dzięki raportowi: 
  • Zrozumiesz, jak szybkie tempo życia, przeciążenie i dążenie do efektywności wpływają na wybory konsumenckie. 
  • Sprawdzisz, które potrzeby są najistotniejsze dla życia na akord. 
  • Zobaczysz, jakie są przejawy tego stylu życia i będziesz mógł/ mogła sprawdzić, na ile Twoi klienci z nim rezonują (oraz co możesz im zaproponować). 
  • Zyskasz wskazówki, co wziąć pod uwagę przy projektowaniu komunikacji, by nadążyć za tą grupą klientów i odpowiedzieć na ich realne potrzeby i wyzwania. 
  • Stworzysz trafniejsze persony i bardziej angażujące relacje z klientami, którzy funkcjonują w trybie ciągłego przełączania się. 
  • Wzmocnisz pozycję marki, oferując rozwiązania, które naprawdę ułatwiają życie. 
Zawartość raportu: 
  1. Wprowadzenie do marketingu stylów życia. 
  2. Opis „Życia na akord” i klientów, którzy się spieszą. 
  3. Potrzeby w „Życiu na akord”. 
  4. „Życie na akord” w liczbach. 
  5. Marketing i biznes w „Życiu na akord” – wskazówki związane z realizacją potrzeb, produktem/ usługą, komunikacją i wizerunkiem. 
  6. Jak wykorzystać wiedzę o stylach życia – przewodnik na przykładach związanych z tworzeniem produktów, komunikacji i marki oraz doborze działań ESG. 
  7. Liczba stron: 41.
Źródła danych 

Analizy opierają się na danych z badania Target Group Index (TGI), największego badania konsumenckiego w Polsce. TGI jest realizowany metodą CAWI na reprezentatywnej próbie ok. 20 000 osób rocznie. TGI dostarcza informacji o konsumpcji ponad 300 kategorii produktowych i 3500 marek, stylach życia, wartości oraz korzystania z mediów. Jednoźródłowy charakter danych (single source data) umożliwia pogłębione, przekrojowe analizy. 

Raporty Lifestyle Marketing prezentują aktualne dane za okresy: 

  • z badania TGI, styczeń – grudzień 2024, populacja 15-75,
  • dla porównań i trendów długookresowych: badanie TGI, styczeń 2015 – grudzień 2024, populacja 15-75,
  • N≈20 000/ rok, o ile nie opisano inaczej.

Do przygotowania Raportu posłużyły też dane z GUS i Eurostat, pogłębiony desk research i analiza ekspercka. 

Zarys metodologii raportów z serii LifeStyle Marketing 

Zgodnie z metodologiami antropologii kulturowej analizowano język, teksty kultury, wzorce i normy społeczne, zachowania oraz przekazy medialne (w tym reklamowe), także w przestrzeni cyfrowej. 

Podejście systemowe pozwala traktować klientów, marki, firmy i media jako uczestników złożonego ekosystemu relacji i decyzji. Dzięki temu raport dostarcza nie tylko danych, ale też punktowych insightów, syntetycznych opisów grup oraz trafnych wskazówek strategicznych. Opisywanych grup nie należy traktować jako segmenty.  

  1. Baza do identyfikacji stylów życia: obserwacje rynkowe, wieloletnie doświadczenie badawcze i marketingowe autorów, doświadczenie w badaniu trendów oraz zjawiska konsumenckie zidentyfikowane przez Faith Popcorn w USA w latach 80. i 90. XX wieku. 
  1. Proces wyłaniania i lokalizacji: style życia są analizowane pod kątem ich aktualności i zmian w czasie oraz lokalizowane dla kontekstu Polski w UE. Potwierdzenia szukamy w danych desk research oraz badaniach ilościowych (TGI, GUS, Eurostat, Euromonitor). 
  1. Proces identyfikacji potrzeb związanych ze stylem życia: wykorzystujemy klasyfikację ponad 100 potrzeb wg Marshalla Rosenberga i praktyków NVC. Style życia są konfrontowane z potrzebami, co pozwala wyłonić m. in. listy potrzeb skorelowanych ze stylami życia. 
  1. Wynik końcowy: seria „LifeStyle Marketing” opisuje zestaw aktualnych, komunikacyjnie nośnych i biznesowo istotnych grup konsumenckich dopasowanych do polskiego kontekstu.
Cena

Cenę za raport poznasz po zalogowaniu. Cena podana przy produkcie będzie ceną netto i zostanie do niej doliczony VAT według obowiązującej stawki ( informacja będzie widoczna w koszyku).

Rabaty

Przy zakupie 2 i więcej raportów udzielamy zniżek. Informacja będzie widoczna w koszyku.