Opis
Poznaj preferencje 50plus związane z telefonią komórkową
Zmiany demograficzne w Polsce sprawiają, że grupa 50+ staje się kluczowym targetem także dla usług cyfrowych i telekomunikacyjnych. Ich potrzeby, styl życia i oczekiwania mają znaczenie i choćby przez wielkość kohorty będą realnie wpływać na biznes. Ten, kto zrozumie ich wybory, otworzy sobie drzwi do nowego rynku.
Raport pokazuje, jak osoby 50+ korzystają z telefonii komórkowej i internetu. Zawiera dane o penetracji, analizy stylu komunikacji, preferencji technologicznych oraz potrzeb cyfrowych dla 50+ ogółem i w trzech kohortach wiekowych: 50-latków, 60- i 70-latków. Tłem dla analiz jest rozdział o pracy i zamożności 50+ (osobistej i w gospodarstwie domowym) z dokładnymi profilami tych trzech grup wiekowych.
50+ są doświadczonymi konsumentami usług cyfrowych. Byli świadkami pojawiania się w Polsce telefonii komórkowej i to oni jako pierwsi kupowali abonamenty i doświadczali całkiem nowego, nigdy wcześnie nie znanego w Polsce sposobu rozliczeń: pre-paidu. Te doświadczenia wciąż są widoczne w ich wyborach.
W pewnym sensie to właśnie 50+ budowali świat, w którym dziś możemy doświadczać pełnej wolności kontaktu i mobilnego dostępu do informacji, rozrywki, rodziny i pracy. 50+, wbrew stereotypom, są też tego świata pełnoprawnymi uczestnikami. To ludzie, którzy chcą być traktowani poważnie — nie jako grupa osób schodzących z rynku, bo do tego daleko – ale jako pełnoprawny rynek z potencjałem.
Raport „Przyszłość to 50+. Telekomunikacja” pomaga zrozumieć:
- Jak osoby 50+ korzystają z telefonów komórkowych i stacjonarnych.
- Jakie mają preferencje dotyczące operatorów, abonamentów i urządzeń.
- Jak wygląda ich styl komunikacji – długość rozmów, potrzeba kontaktu, częstotliwość użycia.
- Jak korzystają z internetu mobilnego i aplikacji – które typy są najczęściej wybierane.
- Jak projektować ofertę i komunikację w zgodzie z ich stylem życia i wartościami.
Źródła danych
Analizy opierają się na danych z badania Target Group Index (TGI), największego badania konsumenckiego w Polsce. TGI jest realizowany metodą CAWI na reprezentatywnej próbie ok. 20 000 osób rocznie. TGI dostarcza informacji o konsumpcji ponad 300 kategorii produktowych i 3500 marek, stylach życia, wartości oraz korzystania z mediów. Jednoźródłowy charakter danych (single source data) umożliwia pogłębione, przekrojowe analizy.
Raporty z serii „Przyszłość to 50+” prezentują aktualne dane z badania TGI za kwiecień 2024 – marzec 2025, 15 – 75, N≈20 000/ rok, 50+ (N=8 122), o ile nie opisano inaczej. Jak wszystkie raporty z tej serii, także i ten pokazuje dane w ujęciu:
- Dla 50+ ogółem
- wynik dla grupy 50 – 59 lat
- wynik dla grupy 60 – 69 lat
- wynik dla grupy 70+
- porównanie do ludności Polski ogółem (15+).
Do przygotowania Raportu posłużyły też dane z GUS, Eurostat, World Population Prospects, a także desk research i analiza ekspercka. Raport oparty jest na danych ilościowych, analizie kulturoznawczej oraz podejściu systemowym. Dzięki temu pokazują konsumentów w inny sposób niż tradycyjne raporty marketingowe.
Dlaczego ten raport:
- Bo pokazuje, jak 50+ naprawdę korzystają z telefonów – nie tylko czy mają smartfony, ale jak ich używają. Jakiego typu aplikacje wybierają? Jak wygląda ich styl komunikacji — czy rozmawiają długo, czy krótko? Czy są „zawsze pod telefonem”? Czy mają obawy związane z bezpieczeństwem cyfrowym?
- Bo pokazuje, czym się kierują wybierając ofertę – Co się dla nich liczy najbardziej: cena, zasięg, marka? Ilu woli abonament, ilu kartę?
- Bo to grupa, która rośnie i ma pieniądze – 50+ to ponad 14 milionów osób. Mają stabilne dochody, często wyższy dochód rozporządzalny niż młodsi.
- Bo 50+ to nie jeden typ klienta – raport dzieli ich na trzy grupy: 50–59,
60–69 i 70+. Każda z nich ma inne potrzeby, inne przyzwyczajenia i inne podejście do technologii. Jeśli chcesz trafiać z ofertą — musisz znać te różnice.
Zawartość raportu
- Wprowadzenie do charakterystyki 50plus – ekonomia długowieczności, pokolenia w ramach 50+, role rodzinne, kluczowe zmiany.
- Dochody, praca, pieniądze – tło społeczno-ekonomiczne dla wyborów w obszarze telekomunikacji, profile grup 50-59, 60-90 i 70+, zmiany kulturowe w stosunku do pracy i emerytury.
- Analizy – liczba rozmów wykonanych w ciągu 7 dni, Czas przeciętnej rozmowy, , rodzaj i marka telefonu, Operatorzy, sposób płacenia, wysokość przeciętnego rachunku, czynniki wyboru operatora, Liczba posiadanych
numerów, Liczba SMS-ów wysłanych tygodniowo, internet mobilny, aplikacje mobilne. - Opinie związane z korzystniem z telefonii komórkowej – bycie w kontakcie, wydatki, dostępność, bezpieczeństwo cyfrowe.
- Checklisty marketingowe – jak myślicie o 50+ w Waszej firmie?
- Rekomendacje i wskazówki – jak mówić do 50+, jak projektować ofertę i komunikację marketingową.
- Liczba stron: 64.
Cena
Cenę za raport poznasz po zalogowaniu. Cena podana przy produkcie będzie ceną netto i zostanie do niej doliczony VAT według obowiązującej stawki (informacja będzie widoczna w koszyku).
Rabaty
Przy zakupie 2 i więcej raportów udzielamy zniżek. Informacja będzie widoczna w koszyku.




