50+ Branża spożywcza

50+ Branża spożywcza

Ten raport zawiera analizy ukazujące realne wybory żywieniowe 50+. Tłem dla analiz jest rozdział o pracy i zamożności 50+ (osobistej i w gospodarstwie domowym) z dokładnymi profilami trzech grup wiekowych: 50-, 60- i 70-latków.

Zaloguj się, aby sprawdzić ceny

Opis

Poznaj konsumentów 50plus i ich codzienne wybory żywieniowe

Jeśli na co dzień pracujesz w branży spożywczej i potrzebujesz raportu z konkretnymi danymi o penetracji w kategoriach żywnościowych, o częstotliwości używania produktów i rankingu marek z konkretnej grupy – ten raport jest dla Ciebie.

Już dziś zmiany demograficzne w Polsce narzucają konieczność zmiany myślenia o grupie docelowej 50+. Gdy brak następstwa pokoleń, naturalnym kierunkiem jest włączenie do strategii i planów sprzedażowych tej właśnie grupy. Ich siła konsumencka rośnie i już dziś kształtuje przyszłość rynku produktów spożywczych.

Raport „Przyszłość to 50+. Branża spożywcza” (food) jest kompleksowym opracowaniem, które odsłania rzeczywisty obraz tej grupy.

Przy czym nie jest to kolejny raport o „seniorach”, ale narzędzie, które pozwala zobaczyć obraz rynku, obraz grupy docelowej i zrozumieć, jak konsumenci 50+ wybierają produkty spożywcze, jakie preferują marki i jakie mają przekonania dietetyczne. Pokazuje, jak zmienia się ich dochód rozporządzalny i jak pracują – a to ma wpływ na ich decyzje zakupowe.

Dzięki analizie danych z Target Group Index (TGI) oraz ich kulturoznawczo-marketingowej interpretacji, raport pozwala projektować działania, które celnie trafią w wartości i potrzeby. Pomaga unikać ageizmu, stereotypów i prowadzi do działań opartych na konkretnej wiedzy o rynku i zachowaniach tej grupy klientów.

To także źródło insightów dla tych, którzy chcą rozwijać ofertę „light”, „bez” czy „naturalną”.

Raport „Przyszłość to 50+. Branża spożywcza” pomaga zrozumieć:
  • Jak naprawdę wygląda konsumpcja żywności w grupie 50+ – z podziałem na kategorie, częstotliwość używania, kupowane marki.
  • Jakie składniki są przez 50+ eliminowane z diety – cukier, sól, tłuszcz palmowy a może gluten?
  • Jakie produkty są potrzebne, a które mają potencjał wzrostu.
  • Jakie kategorie tracą wśród 50+ na znaczeniu
  • Jak mówić do konsumentów 50+ – bez stereotypów, z szacunkiem, konkretnie i z uwzględnieniem ich sposobu życia, preferencji oraz wartości.
  • Jakie marki są preferowane – konsumenci 50+ wybierają marki znane, sprawdzone i obecne na rynku od lat, ale są też otwarci na nowe, jeśli są sensownie zakomunikowane.
  • Jak projektować ofertę i komunikację w zgodzie z trendami zdrowotnymi i kulturowymi – raport pokazuje, jak połączyć dane z insightami kulturowymi.
Źródła danych

Analizy opierają się na danych z badania Target Group Index (TGI), największego badania konsumenckiego w Polsce. TGI jest realizowany metodą CAWI na reprezentatywnej próbie ok. 20 000 osób rocznie. TGI dostarcza informacji o konsumpcji ponad 300 kategorii produktowych i 3500 marek, stylach życia, wartości oraz korzystania z mediów. Jednoźródłowy charakter danych (single source data) umożliwia pogłębione, przekrojowe analizy.

Raporty z serii „Przyszłość to 50+” prezentują aktualne dane z badania TGI za kwiecień 2024 – marzec 2025, 15 – 75, N≈20 000/ rok, 50+ (N=8 122), o ile nie opisano inaczej. Jak wszystkie raporty z tej serii, także i ten pokazuje dane w ujęciu:

  • Dla 50+ ogółem
  • wynik dla grupy 50 – 59 lat
  • wynik dla grupy 60 – 69 lat
  • wynik dla grupy 70+
  • porównanie do ludności Polski ogółem (15+).

Do przygotowania Raportu posłużyły też dane z GUS, Eurostat, World Population Prospects, a także desk research i analiza ekspercka. Raport oparty jest na danych ilościowych, analizie kulturoznawczej oraz podejściu systemowym. Dzięki temu pokazują konsumentów w inny sposób niż tradycyjne raporty marketingowe.

Dlaczego ten raport:
  • Bo 50+ jest ponad 14 milionów – i już z tego względu są ważną grupą dla producentów żywności. Poza tym często mają wyższy dochód rozporządzalny na osobę niż młodsze grupy.
  • Bo ich styl życia się zmienia– są aktywni, świadomi (także dietetycznie), a na dodatek mają korzystne zwyczaje konsumpcyjne.
  • Bo obala stereotypy o „seniorach” – zamiast uproszczeń pokazuje zróżnicowaną, aktywną i świadomą grupę konsumentów, z której tylko niektórzy utożsamiają się z etykietą „senior” albo „silvers”.
  • Bo pozwala lepiej zaprojektować ofertę – np. pokazuje, które składniki są często eliminowane, a które produkty zyskują na znaczeniu.
  • Bo różnicuje 50+ na trzy różne kohorty – osoby 50–59, 60–69 i 70+ różnią się sposobem życia, przyzwyczajeniami, wymaganiami żywieniowymi i zdrowotnymi.

Zawartość raportu

  • Wprowadzenie do charakterystyki 50plus – ekonomia długowieczności, pokolenia w ramach 50+, role rodzinne, kluczowe zmiany.
  • Dochody, praca, pieniądze – tło społeczno-ekonomiczne dla konsumpcji produktów i marek spożywczych, profile grup 50-59, 60-90 i 70+, zmiany kulturowe w stosunku do pracy i emerytury.
  • Konsumpcja grup kategorii – produkty śniadaniowe, mięso, ryby, nabiał i sery, sosy i przyprawy, mrożonki i żywność gotowa/ konserwowana, produkty sypkie, tłuszcze.
  • Preferencje marek – top 5 w każdej kategorii, z podziałem na wiek.
  • Częstotliwość stosowania – heavy, medium, light users w każdej grupie wiekowej w ramach 50+.
  • Opinie związane z ograniczaniem i wykluczaniem z diety produktów i składników – dla 50+ ogółem na tle populacji i w trzech podgrupach wiekowych (m. in. gluten, cholesterol, mięso czerwone, GMO itd.).
  • Checklisty marketingowe – jak myślicie o 50+ w Waszej firmie?
  • Rekomendacje i wskazówki – jak mówić do 50+, jak projektować ofertę i komunikację.
  • Liczba stron: 108.
Cena

Cenę za raport poznasz po zalogowaniu. Cena podana przy produkcie będzie ceną netto i zostanie do niej doliczony VAT według obowiązującej stawki (informacja będzie widoczna w koszyku).

Rabaty

Przy zakupie 2 i więcej raportów udzielamy zniżek. Informacja będzie widoczna w koszyku.