Opis
Poznaj najnowszy raport „Marketing pokoleń. Finanse i zamożność 2025” – kompendium wiedzy o postawach, potrzebach i zachowaniach finansowych czterech dorosłych pokoleń polskich konsumentów.
Zetki, Igreki, Iksy i Baby Boomers przedstawiamy w sposób świeży, praktyczny, inspirujący i wolny od stereotypów. Raport pozwala zrozumieć, jak różne wartości, style życia i doświadczenia wpływają na decyzje zakupowe i konsumenckie.
To unikalne opracowanie, oparte na danych konsumenckich i analizie kulturowej, pozwala zrozumieć, jak wartości, doświadczenia i styl życia wpływają na decyzje zakupowe oraz korzystanie z usług finansowych.
Raport obejmuje szeroki zakres tematyczny: od charakterystyki i demografii pokoleń, przez analizę nastrojów ekonomicznych, aż po szczegółowe omówienie produktów finansowych, płatności, bankowości i ubezpieczeń. Znajdziesz tu także segmentację wartości życiowych, typologie konsumentów oraz praktyczne wskazówki dotyczące komunikacji i strategii marketingowych. Całość uzupełniają rekomendacje dla biznesu oraz przegląd najważniejszych trendów i zmian w zachowaniach konsumenckich.
Opracowanie pozwala lepiej zrozumieć, jak dostosować ofertę, kanały dotarcia i język przekazu do oczekiwań różnych grup wiekowych – od Zetek po Baby Boomersów.
Dlaczego pokolenia są ważne w marketingu?
Podział pokoleniowy to dużo więcej, niż metryka – to przede wszystkim zrozumienie, jak wspólne doświadczenia, wartości i kody kulturowe wpływają na decyzje konsumenckie. Dzięki temu marketerzy mogą skuteczniej projektować produkty, komunikację i strategie mediowe, unikając stereotypów i nietrafionych założeń.
Dzięki raportowi:
- Zrozumiesz pokolenia konsumenckie – i ich znaczenie w marketingu.
- Poznasz przekrój zachowań finansowych dorosłych Polaków – od korzystania z bankowości mobilnej, przez preferowane metody płatności, aż po podejście do kredytów, oszczędzania i ubezpieczeń.
- Zobaczysz, jak układają się nastroje finansowe w pokoleniach – oraz jak te różnice wpływają na wybory konsumenckie.
- Zrozumiesz, jak różne pokolenia reagują na nowości, promocje i etykę marek, jaką cechują się lojalnością: co ich przyciąga, a co zniechęca
- Otrzymasz praktyczne wskazówki, jak budować skuteczne strategie marketingowe i sprzedażowe – raport wskazuje kierunki, jak komunikować się z każdym pokoleniem oraz jak podchodzić do projektowania oferty i produktów, by odpowiadały na realne potrzeby i wartości odbiorców.
Dlaczego ten raport
- Bo pokazuje rzeczywiste różnice pokoleniowe w podejściu do finansów – od korzystania z bankowości mobilnej po strategie oszczędzania i inwestowania, i inne.
- Bo decyzje finansowe są kształtowane nie tylko przez wiek – ale przez wartości, aspiracje i wzorce kulturowe pokoleń.
- Bo dane ilościowe pochodzą z TGI – największego badania konsumenckiego w Polsce, co gwarantuje wiarygodność i możliwość porównań między grupami.
Zawartość raportu
- Znaczenie pokoleń w strategiach marketingowych.
- O pokoleniach Z, Y, X i BB – demografia pokoleń, szczegółowe charakterystyki, preferencje i motywacje, analizy demograficzne i wybrane postawy, edukacja, status społeczno-zawodowy, sytuacja życiowa, samoocena sytuacji materialnej i więcej.
- Nastroje ekonomiczne – czy sytuacja w kraju się pogorszy? Jak pokolenia widzą swoją własną sytuację finansową? Na ile są obecnie zadowoleni z życia?
- Finanse i płatności – analizy penetracji produktów finansowych w pokoleniach, wybieranych bankach, różnych ubezpieczeniach, systemach płatności, płatnościach online, kartach płatniczych, potrzeba finansowego zabezpieczania przyszłości, kredytach, inwestycjach.
- Rekomendacje strategiczne– Jak dostosować ofertę i komunikację do różnych pokoleń; praktyczne wskazówki dla marketerów, strategów i agencji.
- Liczba stron: 53.
Źródła danych
Analizy opierają się na danych z badania Target Group Index (TGI), największego badania konsumenckiego w Polsce. TGI jest realizowany metodą CAWI na reprezentatywnej próbie ok. 20 000 osób rocznie. TGI dostarcza informacji o konsumpcji ponad 300 kategorii produktowych i 3500 marek, stylach życia, wartości oraz korzystania z mediów. Jednoźródłowy charakter danych (single source data) umożliwia pogłębione, przekrojowe analizy.
Raporty z serii „Marketing pokoleń” prezentują aktualne dane z badania TGI za kwiecień 2024 – marzec 2025, 15 – 75 lat, N≈20 000/ rok, o ile nie opisano inaczej. Z tej grupy wyodrębniamy pokolenia Z, Y, X i Baby Boomers.
Raport „Konsumpcja i zakupy” oparty jest na danych ilościowych z elementami analizy kulturoznawczej oraz podejścia systemowego.
Cena
Cenę za raport poznasz po zalogowaniu. Cena podana przy produkcie będzie ceną netto i zostanie do niej doliczony VAT według obowiązującej stawki (informacja będzie widoczna w koszyku).
Rabaty
Przy zakupie 2 i więcej raportów udzielamy zniżek. Informacja będzie widoczna w koszyku.




